Çerez Örnek

E.Ü. GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ SÜREKLİ GELİŞTİRME KOMİSYONLARI, GÖREVLERİ VE ÜYELERİ (29.06.2025)

Komisyon toplantılarında kullanılması gereken tutanak şablonu için tıklayın

Komisyonlar

Görev Tanımları

Komisyon Üyeleri

Akreditasyon Komisyonu

  1. MÜDEK süreci kapsamında öz değerlendirme raporunun (ÖDR) hazırlanması
  2. Akreditasyon sürecinde yer alan tüm komisyonlar ve bölüm başkanlığı arasında koordinasyonun sağlanması.
  3. Öğretim kadrosunun sayısal ve niteliksel analizinin gerçekleştirilmesi.
  4. Tüm sürekli iyileştirme komisyonlarından dönemsel faaliyet raporları ve toplantı tutanaklarının toplanması, değerlendirilmesi ve gerekli durumlarda geri bildirim verilmesi.
  5. MÜDEK sisteminde meydana gelen sürüm değişikliklerinin ve ilgili eğitimlerin takibi; bu konularda ilgili komisyonların düzenli olarak bilgilendirilmesi.
  • Prof. Dr. Nurcan KOCA (Başkan)
  • Doç. Dr. Burcu ÖZTÜRK KERİMOĞLU(Koordinatör)
  • Doç. Dr. Sırma YEĞİN (Komisyon takip)
  • Doç. Dr. Burcu KAPLAN TÜRKÖZ (İdari bilgi)
  • Doç. Dr. Onur ÖZDİKİCİERLER (Sanal oda ve web)
  • Doç. Dr. Şebnem ŞİMŞEK (Eğitim-Öğretim bilgi)
  • Doç. Dr. Müge URGU ÖZTÜRK (Sürekli iyileştirme)
  • Doç. Dr. Ceyda DADALI (Eğtim destek, Uluslararası ilişkiler)
  • Bölüm Sekreteri Şerife GÜLÇİN (Yazışmalar)
  • Raportör: Ar. Gör. Dr. Ömer Faruk ÇOKGEZME

Stratejik Planlama ve Kalite Komisyonu

  1. Bölümün misyon, vizyon ve hedefleri doğrultusunda stratejik plan hazırlanması, uygulanması, raporlanması
  2. Bölümün eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetlerinin kalite standartlarına uygunluğunun sağlanması
  3. Danışman toplantılarının değerlendirilmesi ve ilgili komisyonlara iletilmesi
  4. Eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetlerinde sürekli iyileştirme gerekliliklerini belirleyerek ilgili komisyonlara iletilmesi
  5. Sürekli iyileştirme çalışmalarının koordine edilmesi,
  6. Üniversite ve Dekanlık kalite birimlerinin toplantılarının takip edilmesi
  7. Rektörlükten talep edilen kalite belgelerinin MÜDEK ile uyumlu şekilde hazırlanması
  • Prof. Dr. Yeşim ELMACI
  • Prof. Dr. Hatice KALKAN YILDIRIM
  • Prof. Dr. Nurcan KOCA
  • Prof. Dr. S. Nur DİRİM
  • Doç. Dr. Sırma YEĞİN
  • Doç. Dr. Burcu KAPLAN TÜRKÖZ
  • Doç. Dr. Burcu ÖZTÜRK KERİMOĞLU
  • Doç. Dr. Şebnem ŞİMŞEK
  • Ar. Gör. Dr. Ömer Faruk ÇOKGEZME
  • Raportör: Doç. Dr. Müge URGU ÖZTÜRK

Dijital Dönüşüm ve Bilişim Komisyonu

  1. Dijitalleşme süreçlerini desteklemek,
  2. Bölümün dijital ortamda görünürlüğünü arttırmak,
  3. Akademik ve idari süreçlerde dijital araçların etkin kullanımını teşvik etmek
  4. Grup, web sitesi tasarımı, sosyal medya yönetimi, e-bülten hazırlıkları vb alanlarda çalışmalar yürütmek
  5. Geriye dönük öğrenci bilgi sisteminin oluşturulması
  6. Öğrenci anketlerinin ve raporların her dönem sonunda eğitim komisyonuna sunulması
  • Doç. Dr. Onur ÖZDİKİCİERLER
  • Ar. Gör. Dr. Hülya İLYASOĞLU BÜYÜKKESTELLİ
  • Ar. Gör. Dr. Ömer Faruk ÇOKGEZME
  • Ar. Gör. Ayşegül KIRMIZIGÜL PEKER
  • Raportör:  Ar. Gör. Bilge BAŞTÜRK BERK

Eğitim Komisyonu

  1. Lisans eğitim planının belirli aralıklarla gözden geçirilerek güncellenmesi
  2. Eğitim programlarının ulusal ve uluslararası akreditasyon standartlarına uygunluğunun sağlanması
  3. Bologna süreçlerinin yürütülmesi
  4. Öğrenci sayısı, öğretim kadrosu ve ders yükü özetinin düzenli olarak güncellenmesi
  5. Derslerin MÜDEK ölçütlerine göre değerlendirilmesi; her bir dersin program çıktılarıyla örtüşme düzeyinin belirlenmesi; ilgili öğretim üyelerinden geri bildirim alınması; belirlenen hedeflerin altında kalan dersler için iyileştirici önlemlerin geliştirilmesi
  6. Akreditasyon bilgi sistemindeki bilgilerin dersi veren öğretim üyeleri tarafından güncellenmesinin takibi.
  7. Derslerle ilgili öğrenci anketlerinin içerik ve yöntem açısından güncellenmesi, sonuçlarının öğretim üyeleri tarafından değerlendirilmesi, raporlanması ve bu sonuçlara dayalı stratejilerin oluşturulması
  8. Danışman-öğrenci toplantılarından gelen eğitim ve öğretime yönelik geri bildirimlerin değerlendirilerek gerekli iyileştirmelerin organize edilmesi
  9. Eğitim amaçları, misyon ve vizyonun, program çıktılarının sürekli iyileştirme döngüsü çerçevesinde güncellenmesi ve bölüm başkanlığına iletilerek görünürlüğünün sağlanması
  10. Ölçme değerlendirme sonuç raporlarının değerlendirilerek, akreditasyon komisyonu ve Bölüm akademik kurulunun bilgilendirilmesi ve elde edilen kazanımların iç paydaş çevriminde kullanılması.
  • Prof. Dr. Sibel KARAKAYA
  • Prof. Dr. Figen ERTEKİN
  • Prof. Dr. Yekta GÖKSUNGUR
  • Prof. Dr. Nurcan KOCA
  • Prof. Dr. Gülten GÜNDÜZ TİRYAKİ
  • Prof. Dr. Özgül ÖZDESTAN OCAK
  • Prof. Dr. S. Nur DİRİM (Bitirme Tezleri Koordinatörü)
  • Prof. Dr. Seher KUMCUOĞLU (Uzaktan Eğitim Koordinatörü)
  • Doç. Dr. Gülen YILDIZ TURP (Lisansüstü Eğitim Koordinatörü)
  • Doç. Dr. Özlem KIZILIRMAK ESMER (Erasmus Koordinatörü)
  • Doç. Dr. Onur ÖZDİKİCİERLER (Dijital Dönüşüm Koordinatörü)
  • Doç. Dr. Şebnem ŞİMŞEK (Eğitim ile ilgili Bölüm Başkan Yardımcısı)
  • Doç. Dr. Ceyda DADALI (Bologna Koordinatörü)
  • Ar.Gör. Dr. Canan KARTAL (Ortak Diploma Programı Koordinatörü)
  • İdari Personel Ayşegül KARATAŞLI (Yazışmalar)
  • Raportör: Ayşegül KIRMIZIGÜL

Uzaktan Eğitim Komisyonu

  1. Uzaktan eğitim için gereklilikleri belirlemek
  2. Bölümde uzaktan eğitim süreçlerinin etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak
  • Prof. Dr. Seher KUMCUOĞLU
  • Öğr. Gör. Dr. Burak ALTINEL

Yatay-Dikey Geçiş, Çift Ana Dal ve Yan Dal Programı Komisyonu

  1. Yatay-Dikey Geçiş başvurularının değerlendirilmesi
  2. Yatay-Dikey Geçiş yapan öğrencilerin ders intibaklarının yapılması
  3. Çift Anadal/Yan Dal Programı için başvuruların alınması ve değerlendirilmesi
  4. Çift Anadal/Yan Dal Programına devam eden öğrencilerle ilgili konuların takibi

 

  • Doç. Dr. Emine NAKİLCİOĞLU
  • Doç. Dr. Şebnem ŞİMŞEK
  • Doç. Dr. Müge URGU ÖZTÜRK
  • Öğr. Gör. Dr. Burak ALTINEL
  • Raportör: Arş. Gör. Dr. Canan KARTAL

Bitirme Tezi Komisyonu

  1. Bitirme tezi dersi ile ilgili programın ilgili komisyonlar ile birlikte belirlenmesi
  2. Bitirme tezi ile gerekliliklerin (tez konularının toplanması, ilanı, kayıt işlemleri, sunum, poster)  düzenli olarak yerine getirilmesi ve takip edilmesi
  3. Tamamlanan bitirme tezlerinin dijital ve/veya fiziksel ortamda düzenli şekilde arşivlenmesi
  4. Bitirme tezi ve sunumlarının sayısının ve niteliğinin (araştırma-derleme, Tübitak, BAP destekli) yıllara göre raporlanması.
  5. Mezuniyet aşaması anketlerinin yapılması ve değerlendirilmesi
  6. Mezuniyet aşamasındaki öğrencilerin iletişim bilgilerinin listelenip MÜDEK Komisyonuna iletilmesi
  • Prof. Dr. Safiye Nur DİRİM
  • Prof. Dr. Seher KUMCUOĞLU
  • Doç. Dr. Emine NAKİLCİOĞLU
  • Ar. Gör. Dr. Canan KARTAL
  • Raportör: Arş. Gör. BİLGE BAŞTÜRK BERK

Endüstriyel İlişkiler Komisyonu

  1. Dış Paydaş toplantılarının yapılması
  2. Dış Paydaşların  sektör ve ilgili kamu dağılımını dikkate alarak güncellenmesi
  3. Staja ilişkin konuların yürütülmesi, yıllara göre staj yapılan yerlerin listelerinin güncellenmesi ve staj anketlerinin düzenlenmesi
  4. İşveren anketlerinin düzenlenmesi, uygulanması, yorumlanması ve değerlendirilmesi.
  5. Bitirme tezlerinin sunulacağı ve üniversite-sanayi etkileşimini artırmayı amaçlayan “Gıda Sektöründe Üniversite-Sanayi Paylaşımları” toplantısının organizasyonu
  6. Akreditasyon bilgi sistemi verilerinin Dış Paydaş toplantılarında paylaşılması, bu veriler doğrultusunda program eğitim amaçlarının gözden geçirilerek Eğitim Komisyonu’na sunulması.
  • Prof. Dr. Semih ÖTLEŞ
  • Prof. Dr. Sedef NEHİR EL
  • Prof. Dr. Şebnem TAVMAN
  • Prof. Dr. Meltem SERDAROĞLU
  • Prof. Dr. Taner BAYSAL
  • Prof. Dr. Yekta GÖKSUNGUR
  • Prof. Dr. Filiz İÇİER
  • Prof. DR. Seda ERSUS
  • Doç. Dr. Onur ÖZDİKİCİERLER
  • Doç. Dr. Ahsen RAYMAN ERGÜN
  • Raportör: Arş. Gör. Ayşegül KIRMIZGÜL

Kariyer Planlama ve Mezunlar Komisyonu

  1. Kariyer planlaması, mesleki gelişim ve iş dünyasına entegrasyonunu desteklemek amacıyla etkinlikler, eğitimler ve danışmanlık hizmetleri düzenlemek
  2. Sınıfta mezun var etkinliklerinin düzenlenmesi
  3. Kariyer etkinliklerinin düzenlenmesi
  4. Bitirme tezleri Komisyonu ile etkinlikler konusunda işbirliği içinde olunması
  5. Mezunlar toplantısı düzenlenmesi
  6. Mezun bilgi bankasının oluşturulması ve yıl bazında MÜDEK Komisyonuna iletilmesi
  7. Mezun anketlerinin güncellenmesi, yapılması, değerlendirilmesi ve raporlanması
  8. Eğitim amaçlarına ulaşıldığının ispatlanması için mezunların çalıştıkları alan ve kurumlarının istatistiksel olarak değerlendirilmesi    
  • Prof. Dr. Hatice KALKAN YILDIRIM
  • Doç. Dr. Gülen YILDIZ TURP
  • Doç. Dr. Şebnem ŞİMŞEK
  • Raportör: Arş. Gör. Dr. Canan KARTAL

İdari İşler ve Altyapı  Komisyonu

  1. Ders ve uygulama süreçlerinde iş birliği içinde olunan bölümlerin belirlenmesi ve görev dağılımının planlanması
  2. Bölüm ve Fakülte düzeyindeki harcamaların raporlanması
  3. Bölüm altyapısının koşullarının belirlenmesi ve iyileştirme çalışmalarının yapılması
  4. Pilot tesis ve laboratuvarlarda yapılan yeniliklerin belirlenerek raporlanması
  5. Engelliler için önlemlerin alınması (Görme engeliler için sarı noktalar, sesli asansör vb.)
  6. Döner sermaye ücretlerinin güncellenmesi
  • Prof. Dr. Nurcan KOCA
  • Doç. Dr. Şebnem ŞİMŞEK
  • İdari personel Sayim TAŞÇI (Yazışmalar)
  • Raportör: Doç. Dr. Burcu KAPLAN TÜRKÖZ

Sosyal Sorumluluk Projeleri Komisyonu

  1. Öğrencilerin topluma katkı sağlayacak sosyal sorumluluk projeleri geliştirmesi ve uygulamasına destek olunması
  2. Bölüm elemanlarının sosyal sorumluluk çalışmalarının ve seminerlerin takip edilmesi ve destek olunması
  • Doç. Dr. Ceyda DADALI
  • Doç. Dr. Ahsen RAYMAN ERGÜN
  • Ar. Gör. Dr. Canan KARTAL

Sosyal Etkinlikler Komisyonu

  1. Bölüm içi sosyal etkinliklerin düzenlenmesi
  2. Öğrencilerin kültürel etkinliklerine destek olunması
  • Doç. Dr. Ahsen RAYMAN ERGÜN
  • Arş. Gör. Ayşegül KIRMIZIGÜL
  • Raportör: Arş. Gör. Bilge BAŞTÜRK BERK

İş Güvenliği ve Atık Yönetimi Komisyonu

  1. Bölümde iş sağlığı ve güvenliği standartlarının belirlenmesi, uygulanmasının sağlanması, denetlenmesi ve farkındalık oluşturulması
  2. Laboratuvarlarda çalışma emniyeti ve güvenlik kurallarının düzenlenmesi (ilk yardım ve güvenlik gözlüğü dolaplarının ve uyarı levhalarının kontrolü).
  3. Atık yönetimi sisteminin sürdürülebilirliğinin sağlanması.
  4. Yangın raporunun güncellenmesi ve yangın tüplerinin kontrol edilmesi.
  5. Öğrencilere ve çalışanlara iş güvenliği ve atık yönetimi konusunda eğitimler verilmesi
  • Prof. Dr. Gülten GÜNDÜZ TİRYAKİ
  • Doç. Dr. Emine NAKİLCİOĞLU
  • Doç. Dr. Burcu KAPLAN TÜRKÖZ
  • Tekniker Zeynep ACAR
  • Tekniker İbrahim GÜRSOY
  • Raportör: Doç. Dr. Ahsen RAYMAN ERGÜN

Öğrenci ve Öğretim Üyesi Hareketliliği Komisyonu

  1. Ulusal ve uluslararası düzeyde öğrenci ve öğretim üyesi değişim programlarının planlanması, yürütülmesi ve geliştirilmesi
  2. Erasmus+, Mevlana ve IAESTE gibi uluslararası programlarla ilgili koordinasyon ve organizasyonların yürütülmesi.
  3. Farabi gibi üniversiteler arası programlarla ilgili koordinasyon ve organizasyonların yürütülmesi.
  4. Öğrenci hareketliliğini sağlayacak programların (Erasmus, Farabi gibi) değerlendirilmesinin yapılması.
  • Prof. Dr. S. Nur DİRİM (IAESTE, Orhun, Farabi)
  • Prof. Dr. Özgül ÖZDESTAN OCAK (Orhun, Farabi ve diğer ulusal)
  • Doç. Dr. Özlem KIZILIRMAK ESMER (Erasmus)
  • Doç. Dr. Burcu ÖZTÜRK KERİMOĞLU (Erasmus)
  • Doç. Dr. Ceyda DADALI (Erasmus)
  • Raportör: Ar. Gör. Dr. Hülya İLYASOĞLU BÜYÜKKESTELLİ (Erasmus)

Uluslararasılaşma Komisyonu

  1. Bölümün uluslararası eğitim ve araştırma iş birliklerinin artırılması
  2. Bölümün uluslararası arenada görünürlüğünün artırılması
  3. Uluslararası projelerin artırılması için eğitim düzenlenmesi
  4. Uluslararası projeleri takip ederek bilgilendirme yapılması
  • Prof. Dr. Sedef NEHİR EL
  • Prof. Dr. Nurcan KOCA
  • Prof. Dr. Seda ERSUS
  • Doç. Dr. Burcu KAPLAN TÜRKÖZ
  • Doç. Dr. Burcu ÖZTÜRK KERİMOĞLU
  • Raportör: Doç. Dr. Sırma YEĞİN

 


 

 


Ege Üniversitesi

EGE ÜNİVERSİTESİ